fbpx

Stabil önbecsüléssel nem kell másokhoz viszonyulnod

Az önbecsülés terén hogy állsz? Milyen érzés, mikor folyton hasonlítva vagy másokhoz; más embernek akarnak látni, mint amit valójában te szeretnél?

1. Te beengeded ezeket?

Támadás az önbecsülésed ellen: hallgatod a dumákat, hogy “Túl naiv vagy”; “Túl érzékeny”; “Szar alak vagy”; “Nem vagy szerethető” …. és még sorolhatnám a kedvesebbnél kedvesebb megjegyzéseket. A példák direkt vannak kiélezve, hogy érezd is a súlyukat. Az ilyen és az ehhez hasonló mondatok, megjegyzések, elszólások fájóak tudnak lenni, pláne ha nem tudatosan reagálsz rájuk – és most nem a szétrúgom a seggére gondolok, mert azzal nem sok mindent oldanál meg – hanem a te benső világodra.  

Mi lenne, ha az ilyenfajta beszólásokat, mint valakinek a nézőpontjának tekintenéd és nem olyan “értékeknek”, melyeket magadra aggathatsz? Hajlandó vagy észrevenni, hogy az illető, aki ilyenekkel bombáz, az saját világát akarja rád erőltetni, mert az az illúziója, hogy azzal neki könnyebb lesz? Hajlandó vagy tudatossággal reagálva másra felhasználni azt az energiát, amit ő olyan nagylelkűen neked akar adni, azzal hogy nem kezdesz el vele játszmázni?

2. Az önbecsülés fejlesztésének 10 módszere

  • még ha csődként is értékelsz valamit, akkor is az egy győzelem. Kezd el meglátni a tanulságokat és csináld újra, ha úgy döntesz. Emlékezz, nem te vagy “rossz”, hanem egyszerűen más módszert kell választanod
  • merüljön fel az igény a másra: ha tudod, hogy min szeretnél változtatni, kezd el
  • merj változtatni a fekete-fehér gondolkodásodon: ahhoz, hogy elérj egy békés állapotot, meg kell tanulnod semlegesnek maradnod. Persze, most mondhatod, hogy ez nem így van – de hogyan tudsz objektív maradni, ha vagy a sötét vagy a világos oldalra állsz?
  • kérdezd meg magadtól: biztos, hogy amit érzel az igaz, vagy csak igaznak akarod érezni?
  • hagyd abba az általánosításokat: ami egyszer történt, az egyszer volt, régen volt. Azt nem kell a teljes lényedre húzni, hisz az nem te lennél.
  • add fel, hogy egyből negatív következtetést vonsz le bármiről: hiába történik valami, az soha nem fekete vagy fehér Kérdezz meg 10 embert a történtekről és egy sem fogja ugyanazt a történetet előadni. Akkor te miért ragaszkodnál csak egyhez?
  • reggelente kezdj el pozitívan beszélni önmagaddal. A legjobb, ha leírod, mert akkor tisztán fogod látni, hogy mi az, amit gondolsz és mi az, amit “le kéne” írnod.  –> azért teszek különbséget itt, mert oly sokszor akarunk megfelelni másoknak. Most itt az alkalom, hogy megfelelj önmagadnak.
  • vegyél elő egy papírt és írd le, mit érzel önmagadról. Majd egy másik papírt és írd le, mit gondolsz önmagadról. Ha ez megvan, akkor vegyél elő két másik papírt és írd le: mit szeretnél érezni és gondolni önmagadról.
  • írd össze, mit szeretsz magadban a legjobban; milyen értékeid vannak
  • gondold át / figyeld meg magad, milyen módszereket alkalmazol és használd ugyanazt más gondolatokkal és érzelmekkel; fordítsd át azt, ami eddig volt.

3. Indulj el az úton!

Kezd el megismerni és felismerni önmagad. Ne hagyd, hogy mások kedvük szerint formáljanak szimplán a puszta megjegyzéseikkel. Mindenki egyedi és mindenkinek megvan a saját véleménye. Hogy ezt a véleményt elfogadod, vagy csak egy nézőpontnak / véleménynek tekinted, csak rajtad áll. Igen, ez nem egyszerű – változás, folyamatos változás hiszen, ha elkezdesz valamit, onnantól ahhoz “ragaszkodnod” kell – változás folyamatos változás. Az önbecsülés az a tied, te építed. Minél stabilabb, annál stabilabban fogsz mások előtt állni és annál kevésbé leszel megrengethető.

Készen állsz elfogadni, hogy a változás az élet velejárója?

Ha eldöntötted és készen állsz, itt megnézheted, hogyan tudok Neked segíteni, hogy elkezdd az utazást Önmagad felismerésében és egy Boldogabb Élethez!

2018-03-29T16:31:30+00:00